« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
La(R)A – trening socijalnih vještina je univerzalni preventivni program kojim se razvijaju socijalne vještine kod djece koja pohađaju 4. razred osnovne škole. Socijalne vještine jesu niz ponašanja koja su naučena i pod kontrolom pojedinaca, situacijski su i interakcijski prikladna, te cilju usmjerena (Hargie, 1986).
Jačanjem socijalnih, emocionalnih i kognitivnih vještina, koje su dio La(R)A programa, djeci i mladima se omogućavaju preduvjeti za učinkovito stvaranje i održavanje odnosa s drugim ljudima te učinkovito rješavanje problema što posredno vodi do većeg osjećaja kompetentnosti i uspješnosti te time i do boljeg školskog i akademskog uspjeha. Vještine poput samopredstavljanja, upoznavanja, empatije, prepoznavanja i iskazivanja osjećaja, rješavanja problema, suradnje, kontrole ljutnje su teme obuhvaćene radionicama koje se provode na satu razrednog odjela.
Lančana (Re)Akcija – La(R)A – trening socijalnih vještina je preventivni program razvijen i evaluiran od strane Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, Sveučilišta u Zagrebu. Program se provodi u osnovnim školama diljem Hrvatske te predstavlja model dobre prakse.
Tijek radionica je strukturiran na slijedeći način: 1. Igra, 2. Najava vještine, 3. Demonstracija vještine (video materijal ili voditelji glume), 4. Poučavanje (učenici dobiju isprintane korake za razvoj obrađivane vještine), 5. Igranje uloga učenika i voditeljeva povratna informacija, 6. Evaluacija (obrazac ispunjavaju nakon svake radionice), 7. Domaća zadaća (vježbanje vještine prema isprintanim uputama). O svakoj obrađenoj vještini učenici dobivaju sažetak koji nose roditeljima kako bi roditelji bili informirani te mogli potkrijepiti naučeno u svakodnevnim situacijama. Navedeni materijali dati su i učiteljima. Uloga učitelja u programu je da prati provedbu radionica te se uključuje svojim prijedlozima, komentarima, podjelom iskustva.
Predavanja namijenjeno roditeljima i učiteljima održati će se putem Power point prezentacije čime će biti informirani o programu, važnosti posjedovanja socijalnih vještina, radionicama za učenike i rezultatima programa dobivenim znanstvenim istraživanjem.