« Travanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Rano učenje informatike
Informatika od 1. do 4. razreda osnovne škole
Još 1999. godine razmišljali smo o potrebi uvođenja informatike od 1. razreda osnovne škole, budući da je već tada bilo jasno kako se razvoj i širenje informacijske tehnologije neće zaustaviti, te kako se već i djeca u predškolskoj dobi susreću s računalima. U to vrijeme već je 50% učenika imalo računalo kod kuće i roditelji su im dopuštali da ga koriste za igru. U našoj školi smo razmišljali o tome da je potrebno djecu naučiti ISPRAVNO koristiti računalo od samog početka, podučiti ga o njegovim mogućnostima, a također ga naučiti i kako ga koristiti kao pomoć pri učenju, odnosno kao novi alat za stjecanje znanja. Tražeći rješenje formirali smo tim u sastavu: Silvano Šavle, profesor informatike koji je napravio program za informatiku od 1. do 4. razreda, Neven Jerčinović, profesor informatike i tehničke kulture koji je u nastavi realizirao program i procjenjivao njegov učinak, Vedrana Ercegović, učiteljica razredne nastave koja je tada bila razrednica 1. razredu odnosno generaciji s kojom smo započeli, Sonja Damašek-Padjen, ravnateljica, te viša stručna savjetnica za informatiku mr.sc. Ivana Turčić-Prstačić (iz Zavoda za školstvo, danas Agencije za odgoj i obrazovanje iz Zagreba). Kasnije su se uključile i ostale učiteljice razredne nastave u našoj školi.
Projekt je odmah pokazao izvanredne rezultate, a učenicima je bio privlačan i zanimljiv. Realizacija je bila u cijelosti volonterska. U početku je Ministarstvo obrazovanja odobrilo naš program informatike kao izborni predmet, no ubrzo je promijenilo odluku radi nedostatnih financijskih sredstava, te se prepustila školama i lokalnim zajednicama mogućnost da provode ovaj program, ali da ga sami financiraju. U našem gradu brojne su se škole uključile, a zahvaljujući činjenici da je Odjel za školstvo Grada Rijeke, kao i Gradonačelnik imao "sluha" za ovaj tada inovativni program, od 2002./2003. Grad Rijeka sufinancira njegovu provedbu u osnovnim školama Grada Rijeke.
Stručni tim godinama je predstavljao program na MIPRu, održao prezentaciju programa u Sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu, na Sveučilištu u Puli, Ministarstvu znanosti i obrazovanja u Zagrebu, educirao studente Učiteljskog fakulteta iz Zagreba, kao i provodio brojne edukacije za učitelje koji su htjeli raditi prema našem programu. Također, napisali su i Metodički priručnik za nastavu informatike u 1. razredu i predstavili ga u Sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu.
S vremenom se situacija promijenila. Djeca se služe računalima u predškolskoj dobi, što znači da dolaze s određenim predznanjem, pa se u skladu s tim promijenio i nastavni plan i program prema kojemu rade. U međuvremenu se počinje razumijevati potreba uvođenja ovog predmeta u razrednu nastavu, no još uvijek se na razini sustava ništa nije promijenilo. Trenutačno se u okviru planirane kurikularne reforme govori o uvođenju informatike od 1. razreda osnovne škole, koja bi imala status izbornog predmeta, što opet ne znači da će se ona moći realizirati u svim školama - budući da će ovisiti o mogućnostima škole.
Kao škola koja već od 2000. godine provodi informatiku u razrednoj nastavi (od 1. do 4. razreda, danas kao slobodnu aktivnost), što je u ovom trenutku već 16 godina, svesrdno podupiremo svaku inicijativu promjene nastavnog plana i programa u tom smislu, odnosno uvođenje informatike od 1. razreda OŠ.