« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Kako organizirati nastavu kod kuće (savjeti za učenike i roditelje)
Gotovo preko noći djeca i roditelji su izgubili svakodnevnu rutinu i uhodanu strukturu koja se sastojala od odlaska u školu, različitih izvanškolskih aktivnosti i vremena provedenog kod kuće. Novonastali izostanak jasne strukture može dovesti do zbunjenosti i nejasnoće u prilagodbi na nove zahtjeve situacije kod učenika, a i kod roditelja. Zato je potrebno biti strpljiv i djeci – učenicima jasno slati poruku kako se nalazimo u situaciji u kojoj se nastava odvija na značajno drugačiji način, ali je jednako važna i njeno uredno funkcioniranje doprinjet će željenom uspjehu na kraju školske godine.
Izostanak jasne strukture i redovitih povratnih informacija na koje su djeca navikla u školama moglo bi dovesti do odgađanja izvršavanja obaveza koje učitelji zadaju. Gomilanjem neizvršenih zadatka koje učenicima zadaju učitelji putem online platformi, učenik se lako može dovesti u situaciju da ne stigne na vrijeme odraditi sve obaveze u online učionicama i da zbog toga postane nezadovoljan. Također to može rezultirati neželjenom ocjenom iz pojedinog predmeta na kraju nastavne godine. U ovo vrijeme neizvjesnosti, važno je da djeca imaju neke predvidljive i jasno strukturirane aktivnosti. Praćenje online ili nastave na televiziji, pisanje zadaća i obavljanje kućanskih poslova samo su neki od primjera aktivnosti koje uvode strukturu u dječje živote.
Kako napraviti plan učenja u vrijeme online nastave?
Važno je da planove učenja rade djeca sama za sebe (u skladu s dobi), a uloga roditelja u toj situaciji odnosi se na podršku i savjetovanje.
Koraci:
U plan prvo treba zapisati fiksne obaveze. Budući da su treninzi, slobodne aktivnosti i neke druge obaveze sada otkazane, vrijeme kad se održava nastava na televiziji ili na internetu trenutno je jedina fiksna obaveza. Zato nju treba upisati kao prvu obavezu u svoj raspored.
Uuključiti dijete u čišćenje kuće, pripremu objeda, iznošenje smeća i izvršavanje drugih kućanskih poslova.
Odrediti vrijeme za samostalno učenje i pisanje zadaće (gledanje nastave na televiziji ili čitanje materijala koje učitelji stavljaju na internet je kao nastava kad su djeca u školi). To znači da je te aktivnosti potrebno nadopuniti samostalnim učenjem i pisanjem zadaća.
U plan treba napisati što točno učiti, ponavljati, koju domaću zadaću treba napraviti.
Kako bismo bili produktivni i što bolje učili važno je i odmoriti se. Zato je nakon 45 minuta učenja potrebno je napraviti 10 – 15 minuta pauze. Važno je znati i kako raditi pauzu. Ako mislite da je pauza tipkanje po mobitelu, varate se.
Kvalitetan odmor od učenja podrazumijeva: 1. maknuti se s mjesta učenja, 2. raditi neku fizičku aktivnost (lagano se protegnuti i napraviti neku kratku vježbu), 3. izaći na zrak ili balkon (makar to značilo i proviriti kroz prozor).
Velika pauza traje oko 2 sata, a radi se nakon 3 do 4 sata učenja. Ona može uključivati aktivnosti kao što su sport, igranje igrica ili društvenih igara, popodnevni odmor, druženje s obitelji, dovoljno vremena za ručak i večeru…. Pauze od učenja treba iskoristiti kao svoje osobno vrijeme tj. vrijeme za ugodne aktivnosti (uvijek je važno podsjetiti se da je sasvim u redu nagraditi se za dobro odrađen posao).
Jednako kao i prije, sada trebamo voditi računa o vremenu za spavanje, osobnoj higijeni, tjelovježbi i uravnoteženoj prehrani. Zato je svaki dan potrebno odvojiti dovoljno vremena i za te aktivnosti.
Plan je važno postaviti na vidljivo mjesto. Pri tome treba voditi računa da se plan može i mijenjati. Potrebno je uložiti mnogo vremena i vježbe da bismo vrijeme naučili realno planirati.
Pedagoginja Jadranka Perković Sušanj