« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
„Ča se se va škole delalo, a ča se sada dela? Pošpijajte i guštajte“.
Sudionici:
Tijekom školske godine 2017./2018. učenici 2., 3.a i 3.b razreda upoznali su se s nekim nastavnim predmetima koji su se nekada u školi učili. Upoznali su se sa sadržajem predmeta Domaćinstvo ( šivanje, krojenje i kuhanje) i Tehnički odgoj ( rad s drvom).
U projekt su se od početka uključili i roditelji učenika. Roditelji su zajedno s učenicima prikupljali i zapisivali recepte za kuharicu pod nazivom „Z nonine kuharice“.
Prezentacija radionice odvijala se u dvije „muzejske“prostorije.
U jednoj prostoriji učenici su sa svojim roditeljima pripremali jela koja su se spremala nekada, a spremaju se i danas, samo na moderniji način.
Pekle su se palačinke, pohani kruh i jabuke. Posluživalo se „belo kafe“ s prepečenim komadićima kruha, namazi s domaćom masti, različitim domaćim pekmezima i današnji specijalitet naše kuharice, tete Milene, pašteta od tune.
U drugoj prostoriji prezentirala su se kuhana, starinska jela naših nona koja su roditelji pripremili po prikupljenim, starinskim receptima. Posjetitelji su mogli birati: paštu i fažol, repu i fažol, jačmik i fažol, prežganu juhu, belu maneštru, slane srdele i palentu, broskvu s krompiron,…
Od slatkoga tu su se mogle degustirati: fritule, kroštule, kiflice, domaći slatki kruh, orehnjače, makovnjače,…
Roditelji „pomagači“ s učenicima su u tri radne jedinice demonstrirali šivanje, krojenje kuharskih pregača te oblikovanje drva, izradu drvenih kuhača.
Posjetitelji su bili oduševljeni kuhačama te su ih mogli kupiti. Potražnja je bila velika i sve kuhače su brzo prodane, a pregače poklonjene.
Postavljena je i izložba starih predmeta u kuhinji,te starih alata i odjeće. Veliko zanimanje kod posjetitelja imao je karet – današnji romobil.
Sve aktivnosti, tijek priprema i neke zanimljivosti iz povijesti našega Trsata mogle su se pratiti na PowerPoint prezentaciji.
Cijeli program pratio je i poticao gospodin Davor Jurkotić, tata učenika 2. razreda. Prigodna glazba upotpunila je cjelokupan doživljaj. Svi posjetitelji naše radionice, a bilo ih je doista mnogo izrazili su svoje zadovoljstvo viđenim.
Evo nekih komentara roditelja: