preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Trsat" Rijeka

Login

 

Klikom se pokreće skidanje uputa za pristup Online roditeljskim sastancima

MS TEAMS

e-Dnevnik

Upisi u srednje škole

Korisne stranice

     

    

   

 

Kalendar
« Studeni 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Vremenska prognoza

  Izvor: http://www.meteo-info.hr

Grad Rijeka

Riječki karneval

Korisni linkovi

 

Tražilica
RASPORED SATI

 

Vremenik ispita

Raspored informacija

                                                                                                                                         

Priloženi dokumenti:
Termini informacija.docx

ŠKOLSKO ZVONO

Priloženi dokumenti:
raspored trajanja nastave.docx

KATALOG UDŽBENIKA

Kalendar rada

Školski kurikulum

Arhiva naših vijesti

Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 4. 2017.

Ovaj mjesec: 7626
Ovaj tjedan: 1981
Danas: 148
7.razred
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Europljani dijele i istražuju svijet
Autor: Petra Predoević Zadković, 24. 3. 2020.

Drage sedmašice, dragi sedmaši,

otvorite pod opširnije za današnje zadatke - 25. 3. smiley


yesZadatak 1. Pročitaj pažljivo tekst i u bilježnicu odgovori na sljedeća pitanja. Prepiši naslov i sljedeće podnaslove. Odgovore zapiši kao natuknice, pitanja ne treba prepisivati.

enlightenedKolonijalna podjela svijeta (U/ str. 136-137)

  1. Koji su prostori bili interesantni kolonijalnim velesilama?  
  2. Koje su zemlje bile najveće kolonijalne sile svijeta?
  3. Koliki su udio kolonija imale?
  4. Koja je zemlja bila najveća engleska kolonija?
  5. Izdvoji najvažnije negativne i pozitivne posljedice kolonijalne politike.

enlightenedPut u nepoznato (U/ str. 138)

  1. Koji su prostori bili na meti istraživača pustolova?
  2. Koji su hrvatski istraživači sudjelovali u istraživanjima?
  3. Koje su prostore istraživali?
  4. Prema tekstu o Dragutinu Lermanu opiši odnos bijelaca prema crncima. Što možemo zaključiti o njihovim pravima?

enlightenedBorba protiv kolonijalizma (U/ str. 139-141)

  1. Kada je započela borba protiv kolonijalizma?
  2. Koji su uzroci?
  3. Po čemu je značajna brazilska borba protiv kolonijalizma?
  4. Tko je bio Simon Bolivar?
  5. Kako se Indija borila protiv kolonijalizma?
  6. Što se događalo u Africi?

U prilogu je ppt prezentacija. Riješite zadatke u radnoj bilježnici.

Nakon što riješite zadatke provjerite svoje znanje pomoću sljedećih ishoda, možete li:

  • objasniti pojmove: dominion, protektorat, dekolonizacija,
  • imenovati povijesne osobe: Mirko i Stevo Seljan, Dragutin Lerman, Simon Bolivar, Henry Stanley,     
  • vremenski odrediti događaje: razdoblje u kojem britanske kolonije dobivaju autonomiju, početak oslobodilačkih pokreta u španjolskim i portugalskim kolonijama.
  • protumačiti važnost kolonija kao izvor prihoda za njihove vlasnike,
  • razlikovati kolonije sa statusom dominiona i protektorata,
  • povezati oslobodilačke pokrete u južnoj Americi s događajima u Europi,
  • povezati znatiželju istraživača s interesima zemalja u čijoj su službi bili,
  • opisati istraživačke pothvate braće Seljan i Dragutina Lermana.

 



Priloženi dokumenti:
Europljani_dijele_i_istrazuju_svijet.pptx (2.08 MB)


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju