« Kolovoz 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Ovogodišnji školski projekt prezentiran je na proslavi obilježavanja Dana Osnovne škole „Trsat“ u lipnju 2016. i sudeći po reakcijama, svima se jako svidio, i roditeljima, i predstavnicima zajednice, a učitelji i učenici bili su ponosni na svoje radove.
Zašto smo odabrali reklamu kao temu?
Živimo okruženi reklamama, upijamo ih i vjerujemo im, one su dio naše svakodnevice. Ne možemo čitati dnevni tisak, gledati televizijski program, služiti se internetom, voziti se automobilom ili autobusom, a da nismo neprestano izloženi reklami koja nam nudi uslugu ili proizvod koji nam je baš neophodan. Reklame utječu na našu podsvjest glazbom, privlačnim slikama, jednostavnim sloganima, često nam oslikavajući poželjan, idealan svijet.
Reklama nam govori kakve šampone moramo kupovati, što jesti za doručak, kod koga se osigurati, koji automobil voziti, kakav mobitel koristiti, da bismo ostvarili tu idealnu sliku svijeta i bili njezin sastavni dio. U reklamama nebo je uvijek vedro i modro, ljudi su lijepi, zdravi, nasmiješeni i žive u blagostanju.
Marketinški stručnjaci primjenjuju suptilnu psihologiju kako bi nam potakli ne samo želju, već i potrebu da budemo sastavni dio tih čarobnih slika s reklame.
Zato smo odabrali reklamu. Jer je važna. Jer o njoj treba razmišljati, a ne jednostavno prihvatiti kao potpunu informaciju svaku reklamu koju vidimo.
Jer je sveprisutna i u velikoj mjeri utječe na naš život i sliku onoga kakav bi on trebao biti.
Povijest reklame
Prisutna je u civilizaciji još od davnine, 2000. Godina prije n.e. Egipćani su se služili tzv. vanjskom reklamom – gravirali su je u čeliku.
Najveći poticaj razvoju reklame svakako je izum tiskarskog stroja u 15. st., a potom su se one kroz stoljeća poboljšavale, proširivale, tako da je od slikovne reklame nastao plakat, plakat je s vremenom postao električni, automobili i prijevozna sredstva su nosili reklame, radio postaje, a poslije televizija, počeli su reklamirati, a svi znamo kako to danas izgleda na tv i društvenim mrežama.
Glasno vikati
Tko god želi svratiti pozornost na sebe odnosno na svoj proizvod ili uslugu uprotrijebit će reklamu i njome „glasno vikati“ – naime, reklamiranje je riječ koja ima korijen u latinskom i znači „glasno vikati“. Glasno vikati, da bi nas drugi primijetili i obratili pozornost na nas.
Mi smo reklami pristupili na različite načine – učili smo kako slušati i razumjeti reklamu, upoznali se s reklamnim tehnikama, te se i okušali u izradi reklame. Ovo inače nije naš prvi susret s reklamom – govorimo o njoj u okviru Treninga životnih vještina i Građanskog odgoja.
Radove naših učenika moguće je podijeliti u tri cjeline:
1 . o reklami i reklamnim tehnikama
2. reklame o našemu kraju i njegovim znamenitostima – Primorsko – goranskoj županiji, Rijeci i Trsatu
3. reklame o našoj školi „Trsat“ i različitim aktivnostima koje u njoj provodimo
Još jednom, i ovim putem, svim učenicima čestitam na trudu, kreativnosti i zanimljivim rezultatima koje su postigli, i pozivam sve vas da uvijek i u svakoj prilici reklamirate našu školu koja je to zaslužila.
Sonja Damašek-Padjen, ravnateljica
U priloženim dokumentima možete pogledati radove naših učenika na temu reklame:
Dobre i loše reklame
Američka reklama
Reklama za PGŽ
Razglednica s Trsata
Visita di Tersatto
Zavoli muzej - reklama
Priručnik za učenike OŠ "Trsat"