« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
„Upravljanje ljutnjom i bijesom dio je naše emocionalne inteligencije, a emocionalna inteligencija nije urođena vještina. Mora se naučiti, isto kao i vožnja biciklom. Ali problem je u tome što učenje vještina nije čin, nego proces... Nije dovoljno samo jednom reći, potrebno je uvježbavati iskazivanje emocija i upravljanje ljutnjom sve dok ne postane – navika.“ - „Emocionalna inteligencija“ Daniel Goleman
„Socijalne vještine su naučeni oblici ponašanja, odnosno uvježbane sposobnosti. Uče se od najranijeg djetinjstva, u obitelji - spontano, imitacijom, metodom pokušaja i pogrešaka. Kasnije se utvrđuju ili mijenjaju kroz interakciju s ostalim grupama (vršnjaci, škola, radne skupine i dr.) i širim socijalnim okruženjem (prema Ajduković i Pečnik, 1994).
Navedeni citati ukazuje nam na važnost učenja i vježbanja kako emocionalnih, tako i socijalnih i kognitivnih vještina, a na to u velikoj mjeri odgovara preventivni program „Trening životnih vještina - TŽV”. TŽV je program univerzalne prevencije rizičnih ponašanja kao što su pušenje, konzumacija alkohola i zlouporaba droga. Spada u programe nove generacije koji su formirani na temelju istraživanja o tome što predstavlja zaštitne, a što rizične faktore u nastanku ovisničkog ponašanja. Program u školi provode razrednici prema autorstvu Nastavnog zavoda za javno zdravstvo nakon završene edukacije uz kontinuirano naknadno usavršavanje.
Glavni naglasak ovog programa je na razvoju osobnih i socijalnih vještina. Učenike se uči širokom spektru osobnih i socijalnih vještina s ciljem unapređivanja njihove opće kompetencije i smanjenja potencijalne motivacije za korištenje sredstava ovisnosti. Cilj programa je prevencija ovisnosti i drugih neprihvatljivih ponašanja, jačanje zaštitnih čimbenika svakog pojedinca, razvoj životnih vještina, razvoj samopouzdanja učenika i pozitivne slike o sebi, razvoj komunikacijskih vještina, razvoj socijalnih vještina, razvijanje samostalnosti pri donošenju odluka, efikasno odupiranje vršnjačkom pritisku, nenasilno rješavanje sukoba te uspješno suočavanje mladih s anksioznošću. Realizacija se odvija tijekom školske godine na satovima razrednih odjela razredne i predmetne nastave od 3. do 7. razreda.
Završetak provođenja preventivnog programa obilježavamo na Svjetski dan nepušenja, 31. svibnja, svake godine na drugačiji način. Prošle školske godine taj dan obilježili smo 29. svibnja 2015. godine. Kako se radilo o jubilarnoj 10. godini provođenja Programa, organizirano je svečano obilježavanje završetka programa. Tom je prigodom na Riječkom lukobranu snimljena milenijska fotografija s oko 1300 učenika i njihovih nastavnika iz osnovnih škola s područja PGŽ-a. Organizaciji je pristupilo 29 učenika 6. razreda OŠ „Trsat“ u pratnji pedagoginje Jadranke Perković-Sušanj i socijalne pedagoginje Maje Draščić.
Koordinatorica programa u školi je socijalna pedagoginja Maja Draščić.